Har du problem med att logga in?
Om det är första gången efter registrering så kan det vara svårt att kopiera det genererade lösenordet från det e-postmeddelandet du fick i.o.m. registreringen.
Det kan även vara så att du glömt bort vilket lösenord du skrev in efter att du ändrat lösenordet.
Ett tips är då att använda dig av funktionen "Glömt lösenord"
För att nå funktionen klickar du antingen här eller så går du till login-sidan och klickar på texten "Glömt lösenord" som är under den stora gröna logga in-knappen. Använder du en mindre skärm på tex en smarttelefon måste du kanske skrolla ner så det syns.
Skriv in din e-postadress på sidan och klicka i "Jag är inte en robot" och sedan på knappen spara.
Då kommer du att få ett e-postmeddelande med en länk till en återställningssida där du får välja ett nytt lösenord, de flesta mailklienter visar en länk som går att klicka på men i vissa fall kan du behöva kopiera länken och klistra in i din webbläsares adressfält.
Om du som medlem vill att din man, fru, sambo, barn, förälder eller annan närstående ska få ta del av den information som du som medlem har rätt och är skyldig att ta del av, kan din närstående också registrera sig på hemsidan. Det kan exempelvis vara om du själv inte har möjlighet, kunskap eller vill att någon annan ska sköta det som har med samfälligheten att göra.
Ett konto på hemsidan innebär dock inte automatiskt rösträtt på stämmor e.d. utan då krävs en fullmakt om man inte själv är medlen. En fullmakt kan man ladda ner här
För att skapa ett konto går din närstående till login-sidan och klickar på texten "skapa inloggning" som är under den stora gröna logga in-knappen, fyller i sina uppgifter och väljer "Anhörig till medlem" i valet "Relation till föreningen".
Det går även att göra om du som medlem inte blev automatiskt registrerad vid lanseringen av denna hemsida, e-postlistan stýrelsen hade var inte 100% komplett. Då ska du välja "Medlem" i valet "Relation till föreningen".
Observera att det är viktigt att även fylla i rätt fastighetsbeteckning samt att det kan vara bra att meddela styrelsen att detta skett, styrelsen måste godkänna alla som registrerar sig på hemsidan och är det någon som styrelsen inte känner till så kommer de inte att godkänna användaren utan att tillfråga fastighetsägaren.
Använd gärna kontaktformuläret när du kontaktar styrelsen.